Pages

Serhat eleştiriler hakkında konuştu

Yeni Birlik gazetesinde köşe yazarlığı yapan Michael Kuyucu, 2016 San Marino temsilcisi Serhat'ın Eurovision açıklamalarını köşesine taşıdı.

- 2016 yılında Eurovision’da “I Didn’t Know” adlı şarkıyla San Marino’yu temsil ettin. Bu teklif nasıl geldi?

2015 yılında San Marino bir arayışa geçiyor; dünya neler yapıyor, listelerde kim var diye araştırıyor. Yeni, değişik ve başarılı birini arıyorlar. Benim Avrupa listelerine giren şarkımı gördüklerinde benim İtalyan olan menajerimi buluyorlar. Derken, menajerimden “Eurovision’a gitmek ister misin?” diye bir telefon geliyor. San Marino’dan resmi teklif geldi. Benim de hoşuma gitti. Sonra hazırlıklara giriştik ve şarkıyı Eurovision Şarkı yarışmasında yorumladım. Şarkı bittiğinde de Türkçe olarak “Teşekkürler Avrupa” dedim.

Eurovision gecesi ülkemi de destekledim. Fakat Türk medyası bunu hiç anlamadı ve anlamamak için de çaba sarf etti. Benimle ilgili en gereksiz eleştiriyi sadece bir Türk yazıyor. Dünyadan hiç eleştiri gelmiyor. Bir Türk’ün bir Türk’e bakış açısı çok farklı. Benden ve Eurovision şarkımdan nefret edebilirsiniz ama ben bir Türk’sem, tüm Türklere hitap etmek zorundayım. Türk olduğum için yanımda olmaları gerekirdi. Orada bir hayal kırıklığına uğradım. Benim bütün aldığım puanlar yabancı ülkelerden geldi. Normalde Eurovision’da finale kalamayan şarkılar için hiç konuşma yapılmaz; fakat yabancı basında, bütün sosyal medyada, Eurovision’un bütün bloklarında benim fotoğraflarım çıktı ve benim için “Gerçek birinci” denildi. İsveç’te ilk 3 favoriden biri gösteriliyordum. Final gecesi Amerika’nın çok önemli bir dergisinde; “Bu akşam final var, kimin kazanacağını bilmiyoruz ama ne yazık ki bu şampiyon San Marino’lu Serhat olmayacak. Serhat, yarışmanın tek gerçek sanatçısı ve kazanmayı hak eden tek kişisi” diye bir yazı yayınlandı ve altına da benim linkim verildi. Ertesi gün sosyal medyada, bütün uluslararası basında “Serhat’ın çalınan şampiyonluğu” gibi yazılar yazıldı.

Serhat birinci yarı finalde sahne almış 68 puanla finale yükselememişti.



Kaynak: Yeni Birlik Gazetesi

Yorum Gönder

Designed by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates