Pages

Röportaj | Öykü

San Marino elemelerine katılan Öykü ile bir röportaj gerçekleştirdik.


Çoğumuz Öykü'yü San Marino elemelerinde tanıdık fakat müzik kariyerine 2013 yılında başladı diyebiliriz. Öykü'nün hayalinde İtalya da okumak var, İtalya'ya gidiyor ve konservatuvar sınavlarını kazanıyor. İtalya hayali gerçekleşiyor böylece ilk albümünü çıkarıp müzik kariyerine başlamış oluyor. Öykü ile müzik kariyerini ve Eurovision'u konuştuk.


Merhaba! Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Merhabalar ben Öykü Doğan, sanatçı ismi olarak sadece “Oyku”yu kullanıyorum, Izmirliyim, 27 yaşındayım. Şarkı yazıyorum, söylüyorum, beste yapıyorum ve jazz piyanistiyim. Çok küçük yaştan beri müzik eğitimi alıyorum. Liseyi bitirdikten sonra Italya’ya geldim ve 8 yıldır burada yaşıyorum. Iki farklı müzik üniversitesi bitirdim. Modern vokal bölümünden birincilikle mezun oldum, bu sene ise jazz piyano bölümünü başarıyla bitirdim. Daha önce bir albüm ve çeşitli single’lar çıkardım. Italya’da sık sık konserler veriyorum, festivallerde yer alıyorum. Ayrıca kendi projemin yanında jazz gruplarım var ve de film ve reklam müziği yapıyorum.

Öykü bir çok İtalyan televizyonlarına ve radyolarına konuk oldu.



En son 2016 yılında bir single çıkardınız, müzik kariyeriniz nasıl başladı?

Küçüklüğümden beri hayalim müzisyen olmaktı. Bu nedenle farklı farklı eğitimler aldım ve çalışmalar yaptım. Profesyonel kariyerim ilk üniversitemi bitirirken tez projesi olarak çıkardığım 10 şarkılık bir albümle başladı diyebilirim. Albümden sonra çok güzel yorumlar aldım ve bu yolda devam etmeye karar verdim. Daha sonra çeşitli singlelar çıkarmaya devam ettim ve  burada tanınmaya başladıkça fırsatlar da çoğaldı. 

"Through the Dark We See the Light" adlı albümünü Spotify'da bulabilirsiniz.



"Fell for You Anyway" adlı son single çalışmasına buradan ulaşabilirsiniz.



İlk albümünüzdeki şarkı sözleri, besteler, vokaller her şey size ait. Ses dışında şarkı sözü yazmak yetenek ister. Bu yeteneklerinizi nasıl fark ettiniz?

Küçükken daha çok enstrümantal besteler yapıyordum, ilk şarkı sözümü 15 yaşımda yazdım. Aslında bir proje için Ingilizce şiir yazmam gerekiyordu fakat bunu çok kolay bir şekilde şarkıya çevirince  denemeler yapmaya başladım ve şarkı sözü yazmayı da çok sevdiğimi farkettim. Bu dönemlerde müzik prodüksiyonuyla da ilgilenmeye başladım, şarkı altyapıları yapmayı, elektronik ortamda kayıtlar yapmayı ilerlettikçe kendi şarkılarımı yapmam da kolaylaştı.

Eurovision'a geçelim, Eurovision'u daha önce takip ediyor muydunuz, Takip ettiyseniz favori şarkılarınız hangisidir?

Eurovision’u son senelerde çok fırsatım olmasa da eskiden çok takip ederdim. Favori şarkım 2009 senesinde birinci olan Alexander Rybak’ın Fairytale isimli şarkısı.

San Marino'nun "1in360" adlı elemelerine nasıl katıldınız, bu macera nasıl başladı?

Bana seçmeleri düzenleyen şirketten mail geldi ve yarışmaya katılırsam çok sevineceklerini bildirdiler. Bu seçmeleri düzenleyenlerden biri benim şarkılarımı daha önce başka platformlarda dinlemiş ve beğenmiş. Daha sonra bir sabah uyandığımda sizin yolladığım şarkıyı paylaştığınızı ve bana destek verdiğiniz öğrendim, bu şekilde ben de paylaşmaya başladım ve macera da başlamış oldu.





Yarışma da ikinci tura kadar yükseldiniz, En çok beğeni alanlar arasından ilk 20'ye kadar yükseldiniz, Bir çok kişi destek verdi bu konuyla ilgili neler düşünüyorsunuz?

Haluk Levent dahil olmak üzere bir çok insan çok güzel yorumlarla paylaştı ve destek verdi. Destekleriniz beni en çok mutlu eden şey oldu ve sayenizde daha çok insana adımı ve müziğimi duyurmuş oldum.

Neden başka bir ülke adına değil de San Marino'nun elemelerine katılmaya karar verdiniz?

Daha önce de belirttiğim gibi bu seçmelerden bana San Marino seçmelerini düzenleyen şirketin maili sayesinde haberim oldu, Italya’da yaşadığım için de kardeş ülkesini temsil etme fikri hoşuma gitti.

Seneye başka bir ülke adına katılmayı düşünüyor musunuz?

Bu şekilde bütün Dünya’ya açık seçmeler yapan ülkeler olursa düşünebilirim.

Türkiye'nin katılmaması ile ilgili neler düşünüyorsunuz?

Türkiye geçtiğimiz yıllarda çok güzel başarılar elde etti, bence müzik gibi bütün insanları birleştiren bir temaya sahip bu tarz bir uluslararası platformda Türkiye’nin yer alması çok önemli, umarım gelecek senelerde tekrar katılmaya karar verirler

Son olarak takipçilerimize bir mesajınız var mı?

Bu süreçte bana verdiğiniz destek için, güzel yorumlarınız ve mesajlarınız için çok teşekkür ederim. Ben müziğimi dünyayla paylaşmaya devam ettikçe umarım siz de beni desteklemeye devam edersiniz, hepinize sevgiler.


Son cover çalışması



Öykü'yü sosyal medya hesaplarından takip etmeyi unutmayın!

twitter.com/official_oyku
facebook.com/Oykuofficial
youtube.com/OykuOfficial

Yorum Gönder

Designed by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates