Pages

Madame Monsieur dernek kuracak

63. Eurovision Şarkı Yarışmasında Fransa'yı Madame Monsieur "Mercy" ile temsil edecek. Şarkı kurtarma botunda dünyaya gelen "Mercy" isimli kız çocuğundan bahsediyor.

Şimdi 13 aylık olan Mercy bebek ve annesi Taiwo Youssif şimdi Sicilya'daki mülteci kampında yaşıyor. Fransız gazeteci mülteci kampını ziyaret ederek Mercy ve annesi ile bir araya geldi.

Taiwo daha iyi bir yaşam umuduyla Nijerya'yı ve kocasını terk etti. Libya açıklarında geminin batma sonucu bir çok kişi hayatını kaybetmişti. Gemiden kurtarılan Taiwo kuratma botunda doğum yaptı. Ve kızına "Mercy" adını verdi. Mercy'nin 17 yaşında Gift isimli ablasıda bulunuyor. Nijerya'da kalan Gift annesi ve kardeşinin yanına daha sonra gelecek.

"Mercy" şarkısını dinledi

Şarkıyı Taiwo'ya dinleten gazeteci şöyle diyor. "Bir kaç saniye konuşmadı. Taiwo'nun gözleri akıllı telefonumun ekranındaydı, Neden sessiz durduğunu merak edip kafamı kaldırdığımda gözyaşlarının aktığını gördüm. Bana ilk defa şarkıyı dinlediğini ve çok beğendiğini söyledi."

Taiwo daha sonra "Şarkı çok güzel, şarkının başarılı olması için tanrıya dua ediyorum bu sayede bana yardımcı olurlar." dedi.


Üniversite okumasını istiyorum

Taiwo'nun İtalya'da iki yıllık ikamet izni var. "Bir iş bulmak istiyorum, ben terziyim ama herhangi bir iş iyi olurdu. Mercy'nin büyük bir üniversiteye gitmesini isterim, yaşadıklarıma tahammül edemez. Nijerya'dan ayrıldığımdan beri herşeyi onun için yapıyorum."

Madame Monsieur Mercy ve ailesi için bir dernek kuracağını duyurdu.
Şarkı tam olarak neyi anlatıyor?

2017 Mart ayında Libya açıklarında iki göçmen gemisi batmış 100'den fazla kişi'nin olduğunu söyleniyordu. Kurtarma botunda "Mercy" adında bir kız çocuğu dünyaya gelmişti. Sarkı da botta doğan "Mercy" bebekten bahsediliyor.

Madame Monsieur bir röportajında; "Mercy, bir teknede doğan küçük bir kız, annesi ülkesinin şiddetinden kaçıyordu. daha sonra bebeğini gemide doğuruyor. Bu bebek Mercy, Şarkıyı yazdığımızda Eurovision için düşünmedik. Ancak, bu unvanı mümkün olduğu kadar çok Avrupa ülkesinde taşımanın muhteşem bir davranış olacağını düşündük." dedi.

 

Yorum Gönder

Designed by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates