Pages

Laura Rizzotto sorularımızı cevapladı

63. Eurovision Şarkı Yarışması'nda Letonya'yı "Funny Girl" ile temsil edecek olan Laura Rizzotto ile bir röportaj gerçekleştirdik. 23 yaşında ki genç şarkıcıya tüm merak edilenleri sorduk.

- Merhaba! Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?
Ben 23 yaşında Letonyalı ve Brezilyalı şarkıcı, söz yazarı ve piyanistim. Çocukluğumdan beri, hayattaki amacımı müzikte buldum ve bu tutkuya sürüklendim. Brezilya'da Rio de Janeiro'da piyano ve bale dersleri almaya başladım.

17 yaşındayken Boston, Amerika Birleşik Devletleri'nde Berklee College of Music'e katılmak için burs kazandım ve bu fırsat hayatımda bir dönüm noktasıydı. Los Angeles'ta ikinci albümümü yayınladım ve California Institute of Arts tarafından Güzel Sanatlar Lisansı aldım.

Daha sonra, 2017 yılında hayata geçirilen Columbia Üniversitesi'nde Müzik Yüksek Lisans derecesi almak için New York'a taşındım.

- Brezilya'da doğdunuz ve sonra 2005'te ABD'ye taşındınız. Tamamen başka bir ülkeye taşınmak sizin için nasıl bir deneyim?
Babam hem Letonya hem de Brezilya vatandaşı ve annem Portekiz kökenlidir. Şu anda Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşıyorum. Uluslararası bir aile geçmişi olması, farklı kültürleri anlama ve başka bir ülkeye yerleşmeyi daha kolay hale getirir.

Riga, New York ve Rio de Janeiro'da evimde hissediyorum. Bu 3 şehrin nasıl kozmopolit olduğunu ve onlara bağlı tarihin ne kadar olduğunu seviyorum. Manhattan ve Old Town Riga sokaklarında yürürken, bir filmde olduğumu hissediyorum ve Rio de Janeiro benim tropikal cennetim.

- Amerikalılar Eurovision'u pek bilmiyor. Eurovision ile nasıl tanıştınız?
Eurovision'un oldukça popüler olduğu Brezilya'da doğdum ve büyüdüm. Büyük bir Eurovision hayranıyım, Ben her yıl ortaya çıkan yeni şarkıları keşfetmeyi çok seviyorum.

- Ulusal finale katılmaya nasıl karar verdiniz?
Beklenmedik bir olay dönüşüydü!

Ailem ve ben 2018'de Letonya'yı ziyaret edip, yüzüncü yıl kutlamaları, Şarkı ve Dans Festivali ve Rio de Janeiro'dan Riga'ya taşınan 2 kuzenimi ziyaret etmeyi planladık. Gezimiz için araştırma yaparken, "Supernova" ile ilgili bir habere rastladım ve"Funny Girl" şarkımı göndermeye karar verdim.

Letonya'nın 100. yıldönümünü kutladığımız, bu şarkının özellikle bu yıl Eurovision'da Letonya'yı temsil etmesi beni çok mutlu etti.

- Bize biraz "Funny Girl" isimli şarkınızdan bahseder misiniz?
"Funny Girl“ en iyi arkadaşına aşık olan bir kızın hikayesini anlatıyor. O her zaman onu güldürüyor ve duygularını açmaya karar verene kadar onun sakladigi en iyi sırrı. Ne yazık ki, çok geç oldu: o zaten başka birine asik olmustu. Ona göre, sadece arkadaş olarak kalabilirdi. sadece “Funny Girl”.


- Eurovision performansınız nasıl olacak, Bize biraz bilgi vermeniz mümkün müdür?
Ekibim ile Supernova (Ulusal final) performansımı Lizbon sahnesine uyarlamaya çalışıyorum. Başlıca odağım şarkı üzerinde olacak ve izleyicilere özel bir şekilde bağlanacaktır. Eurovision sahnesinde performansimi sergilemek için heyecanla bekliyorum. Bir hayal gerçek oldu.

- Eurovision'a nasıl hazırlanıyorsunuz?
Rahat oluyorum, egzersiz yapıyorum ve dengeli bir rutine sahip olmaya çalışıyorum. Birçok Eurovision promo etkinliğine katılıyorum ve performans gününü dört gözle bekliyorum.

- Eurovision tarihindeki en sevdiğiniz şarkı hangisidir?
Var olan 63 yılda, Eurovision'da pek çok seçkin şarkı vardı, sadece bir tane seçmem zor oldu. Aminata’nın “Love Injected" şarkısı, 2015’deki Letonya’nın sarkisini gerçekten çok seviyorum. Kesinlikle en sevdiğim favoriler arasında.

- Türkiye 2013 yılından beri katılmıyor, Türkiye'nin Eurovision tarihinde sevdiğiniz bir şarkısı var mı?
"Everyway That I Can" ile yarışmayı kazanan Türk temsilci Sertab Erener efsanevi bir performans gösterdi. Zafer iyiydi! Sahne performansı'nın orjinalliğinden keyif aldım dansçılar inanılmazdı. Sizler harikasınız ve mümkün olan en kısa zamanda Eurovision ailesine geri dönmelisiniz.

- Son olarak takipçilerimize bir mesajınız var mı?
Desteğin için teşekkürler. Desteğiniz benim için çok değerli! Son haberler için Instagram adresim laurarizzotto'yu takip edin ve Spotify'da “Funny Girl” i dinleyin! Yakında görüşürüz!
 

Yorum Gönder

Designed by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates