Pages

Serhat sorularımızı cevapladı

Bu yıl bir kez daha San Marino'yu temsil edecek olan Serhat ile bir röportaj gerçekleştirdik. Eurovision ve "Say Na Na Na" adlı şarkısı ile ilgili konuştuk, Serhat merak edilen soruları cevapladı.

- "I Didn't Know" şarkınız Billboard listelerine girdi hatta Meksika'da müzik listelerine girdi. Bu konu ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

Bu başarılar,  'I Didn’t Know’ un ne kadar iyi bir şarkı olduğunu gösteriyor. Eurovision Şarkı Yarışması öncesinde pek çok eleştiri okuna hedef olsam da, demek ki şarkı seçiminde yanılmamışım. Bazen bir şarkının kabul görmesi zaman alabiliyor. Ama önemli olan sonuçta nereye geldiğiniz.

- 2016 yılında Eurovision’a katılmak sizin için nasıl bir deneyim oldu?

2016 yılı yarışması unutulmaz anılarla dolu bir deneyim oldu. Belki çok yoruldum ama bugün geriye baktığımda iyi ki katılmışım diyorum. Tabi edindiğim tecrübenin de bu yılki yarışmaya katkısı çok yüksek.

- Bir Türk olarak San Marino'yu temsil etmek nasıl bir duygu?

Bir Türk olarak, dünyanın en eski demokrasisi San Marino tarafından görevlendirilmek büyük bir onur. Kaldı ki Türkiye’nin katılmadığı bir yarışmada, Türk bayrağını bu büyük organizasyonda sahneye çıkarmak için ayrı bir fırsat. Her iki ülkenin de sorumluluğunu taşıyorum ve bundan gurur duyuyorum.

- 2019 yılında teklif gelince neler hissettiniz, süreç nasıl ilerledi, biraz bahseder misiniz?

Teklif geldiğinde ancak iyi bir şarkı olursa yarışmaya tekrar giderim dedim. Tam albümümün bitmesine yakın zamanlardı ve çok yoğun bir trafiğim vardı. O sırada Köln’deydim. Telefonun hemen ardından neden şarkıyı ben yazmıyorum diye düşündüm ve Köln sokaklarında 5 dakika gibi kısa sürede şarkının altyapısı ortaya çıktı. O an gelen bir ilham. Yarışmaya özel yazmış oldum şarkıyı. Hemen geri aradım ve şarkı hazır dedim. Karşı tarafta büyük bir şaşkınlık oldu. Say Na Na Na ‘nın yaratılma süreci böyle.

- Bize "Say Na Na Na" adlı şarkınızdan bahseder misiniz?

Say Na Na Na, tüm dünyayı kucaklayan bir şarkı. Mutluluk ve umut vermeyi hedefliyor. Hayatta aradığımız ve sahip olmak istediğimiz şeyler de bunlar değil mi? Şarkıda hepimizin birer kahraman olduğunu söylüyorum. Bu gerçekten böyle. İnsanın hayat hikâyesi zaten bir kahramanlık hikâyesidir. Bu yüzden şarkı herkesin hayatına dokunabiliyor.



- Eurovision'daki sahne performansınız nasıl olacak, neler planlanıyor?

Sahne performansında klişeleri sevmiyorum. Çok isterdim videodaki büyük kadroyla çıkmayı, ama kurallar en fazla 6 kişiye izin veriyor. Modern, enerjik ve sıcak bir performans olacak. Şarkıların videolarını izledim.

 - Bu yılki şarkıları dinleme fırsatı buldunuz mu, herhangi bir favoriniz var mı?

Video ve sahne farklı şeyler. Güzel şarkılar var. Ama önce provalar başlasın ondan sonra doğru bir değerlendirme yapabilirim.

- Türkiye'nin Eurovision tarihinde en sevdiğiniz şarkı hangisidir?

İlk şarkımız olan Semiha Yankı’nın seslendirdiği Seninle Bir Dakika. Bir şarkının sonuncu olması ona güzelliğinden bir şey kaybettirmiyor gördüğünüz gibi.

- TRT maalesef artık Eurovision'a katılmıyor. Bu konu hakkında üzgün olduğunuzu biliyoruz, neler söylemek istersiniz?

İstanbul’daki basın toplantısında söylediğim gibi, Türkiye dünya üstündeki her platformda olması gereken güçlü bir ülkedir. Bu yüzden yakın zamanda tekrar katılmamızı çok arzu ediyorum.

 - Son olarak takipçilerimize, bizi yurt dışından takip eden Eurovision severlere bir mesajınız var mı?

Şarkımda söylediğim gibi, hiçbir zaman yalnız değiliz ve her karanlık yolun sonunda bizi bekleyen bir ışık vardır. Bu yüzden hep beraber yaşamı kutlayalım.


Yorum Gönder

Designed by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates