Pages

Fidan Huseynova sorularımızı yanıtladı

25 Kasım'da Beyaz Rusya'nın başkenti Minsk'te gerçekleşecek olan Çocuk Eurovision'da Azerbaycan'ı 'I Wanna Be Like You' isimli şarkısıyla Fidan Hüseynova temsil edecek. Fidan Hüseynov'a merak edilenleri sorduk.

- Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Merhaba, ben Fidan Huseynova, 12 yaşındayım, bir kaç hafta sonra 13 yaşına gireceğim. Baku Oxford Okulunda eğitim görüyorum. Ek olarak Tofik Quliyev okulunda muzik eğitimi alıyorum.

. Bize biraz “I Wanna Be Like You” isimli şarkınızdan bahseder misiniz?

Şarkımda tüm çocukların bir birinden tam farklı hayale sahip olması ve bu hayallerinin baş rölünün olmasından bahsediyorum. Herkes hayalindeki kişiye ulaşmanın peşinde ve bunun için elinden geleni yapmaya çalışıyor. Kendi hayallerimize ulaşmamızı engelleyecek hiç bir şey yok. İstersek, başarabiliriz. Ben kendim günlük hayatımda anneme, sahne de ise Lara Fabiana benzemek istiyorum.

- Junior Eurovision teklifi nasıl geldi, Azerbaycanı temsil etmek nasıl bir duygu?

Eurovision Junior seçimleri her ülkenin yayıncı kuruluşu tarafından gizli ve ya halka açık şekilde yapılabilir. Ben yayıncı kuruluş tarafından gizli oylama ile seçildim, bence bunun nedeni bir kaç yıldır kendi üzerimde devamlı çalışmam, söylediğim şarkılar ve yer aldığım uluslararası yarışmalardır. Elbette bunları izledikden sonra benim bu yarışmaya hazır olduğumu düşünmüş olabilirler.

Azerbaycanı Junior Eurovision’da temsil edeceğim hakkında haberi duyarken, ilk önce bu kadar şanslı olabileceğime inanmamıştım. Ve hatta bunun bir şaka olduğunu bile düşünmeye başladım. Ne zaman ki haberin resmi olduğunu gördüm, sevincimden bağırmaya ve zıplamaya başladım. Ülkemin beni seçmesinden dolayı gerçekten çok şaşırdım ve sevindim.

Bu yıl ki Junior Eurovision şarkılarını dinlediniz mi, favorileriniz var mı?

Evet, hepsini dinleme şansını buldum ve hepsi birbirinden güzel, favorilerim Polonya, Kazakistan, Fransa ve Arnavutluk.



- Junior Eurovision hazırlıkları nasıl gidiyor, Sahne performansınız nasıl olacak?

Oldukça zorlu ve eğlenceli olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Çok fazla vokal derslerine giriyoruz, bunun yanı sıra kareografi derslerimiz de oluyor. Sahnede 4 dansçı benimle yer alacak.

- Lara Fabian ile Bakü konserinde nasıl bir araya geldiniz?

Aslında tam tesadüf bir şekilde Bakü konserinde bir araya geldik. Lara Fabian benim hayallerimi süsleyen bir şarkıcı. Babam ve annem beni konsere götürmüştü ve ben konserin tam ortasında anneme Lara Fabianla şarkı söylemek isteğimi dile getirdim o da bana destek oldu. Ön sıralarda oturmuşduk, ona çiçeği verirken sahnede yer almak ve onunla şarkı söylemek istediğimi ilettim. Ve Lara Fabian beni sahneye davet etdi, birlikte “Je Suis Malade” şarkısını söyledik. Çok da güzel oldu, herkes, Lara Fabian bile bu durumu beğenmişti. Hayatımın en özel ve güzel günlerinden biri olarak benim aklımda yerini aldı.



- Lara Fabian'ın İstanbul konserinde de sahne aldınız, Türkiye veya İstanbul hakkında neler düşünüyorsunuz?

İstanbul konserinde de ön sıralarda kendimize yer bulmuştuk. Baküden hatırladı beni, bu sefer kendi beni sahneye davet etti ve kendisi ile birlikte “Je T’aime” şarkısını söyledik. Baküde olduğu gibi izleyiciler ve kendisi bunu çok begendi.

İstanbul kesinlikle muhteşem şehir. Kültürün tam merkezi. Ben Türkiye’yi çok seviyorum, çok fazla arkadaşım da var orada. Küçük kardeşim de İstanbulda doğdu, yani Türkiye’ye bolca seyahat ediyoruz. İstanbul Boğazını, Galata kulesini, Dolmabahçeyi, Topkakı ve Ayasofyayı çok seviyorum.

- Elnur Hüseynov, Dihaj gibi Eurovision temsilcileriyle bir araya geldiniz, size tavsiyeler de bulundular mı?

Elnur ve Dihajın bana verdiği tavsiyeler bence çok faydalı olacaktır benim için. Onlar bana Eurovision yarışmasının tam farklı bir dünya olduğunu söylediler. Kazanmanın çok mükemmel duygu olacağını ve Eurovision’a katılmanın benim için büyük bir tecrübe olacağını ilave ettiler. Ben de kazanmak için elimden gelenin en iyisini yapacağım ve kazanacağıma inancım tam.

- Bildiğiniz Eurovision şarkıları var mı?

Evet, kendi ülkemizden Eldar ve Nigarın “Running Scared” şarkısını ezbere biliyorum ve çok seviyorum. Sevme nedenim de aslında çok basit, çünkü ülkemiz Azerbaycana birincilik gururunu yaşattı. Aslında bu şarkı bizim ülkemizde de bazı şeylerin değişimde önemli rol oynadı. Ülkeyi turistlere tanıttı ve altyapının büyümesine yardımcı oldu.

- Junior Eurovision'da online oylama olduğu için Türkiye'den de oy kullanabilinecek. Son olarak buradan sizi takip edenlere bir mesajınız var mı?

Türkiye bizim için bir ülkeden fazlası, bizim kardeşimiz ve eminim ki, beni izleyecekler, izleyenlerden de ricam, kardeş ülkenizin temsilcisini desteklemeniz. İnşallah, Allah nasip ederse, şampiyon olunca sahneye Azerbaycan ve Türkiye bayrakları ile çıkarım.



Azerbaycan'a oy kullan!

2017 yılından beri yapılan online oylamada dünyanın neresinde olursanız olun Junior Eurovision'da Azerbaycan'a ve dilediğiniz ülkeye oy kullanabilirsiniz. Tek yapmanız gereken şey 23-25 Kasım arası Junior Eurovision'un resmi sitesinden oy kullanmak.













Yorum Gönder

Designed by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates