Pages

2018 sunucusu Silvia Alberto ile bir röportaj gerçekleştirdik

Bu yıl Portekiz'in başkenti Lizbon'da gerçekleşecek olan 63. Eurovision Şarkı Yarışması'nı dört kadın sunacak. Dört sunuculardan biri olan Silvia Alberto ile bir röportaj gerçekleştik! Hem kariyerini hem Eurovision'u konuştuk.



- Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Ne bilmek istiyorsunuz. Ben 36 yaşındayım, 19 yaşımdan beri bir sunucuyum. Ülkem Portekiz'den gurur duyuyorum, Lizbon'da yaşamaktan gerçekten çok hoşlanıyorum, fakat aynı zamanda bir gezginim. Dünyayı sırt çantalarıyla keşfetmek, diğer manzaraları, kültürleri ve diğer gerçekleri öğrenmekten hoşlanıyorum ve hep sevinç ve gülümseme getirmeye çalışıyorum.

- Sunuculuk kariyeriniz nasıl başladı?

19 yaşındayken Disney Club sunucusu olarak başladım. Uzun süren bir casting'den sonra iki erkekle birlikte seçildim. Birlikte, Disney karavanda ülke gezdik. Gösteriler, skeçler, röportajlar yaptık. Çok mutlu bir başlangıçtı. Orada bazıları tarafından benim ismim konuşulmaya başlandı, Böylece radyoya ve televizyonda geçtim, "Pop Idol" için casting yapmaya fırsat bulana kadar muhabir olarak başladım. Program Portekiz'de bir fenomen oldu ve bundan sonra hiç durmadım. 'Masterchef', 'Top Chef', 'The Brain' ve 'Got Talent'e kadar hep eğlencede bulunuyordum ve her zaman yetenekler keşfediyordum.

- Tiyatro ve Sinema Okulu'ndan mezun olmuşsunuz, neden oyunculuğu değil de sunuculuğunu seçtiniz?

Çünkü başlangıçta bu konuda düşünmüş olsam da, oyun yazarı olarak ders alıyordum oyuncu olarak değil. Daha sonra, eğitimimi yapmak için vakit ayırmaya fırsatım olduğunda, artık benim için mantıklı değildi. Sahne arkası, metinler, içerik tercih ettim.

- Eurovision'a geçersek sunuculuk teklifi size nasıl geldi, bu süreçten bahsedebilir misiniz? 

Portekiz'de değildim, bu yüzden programlar müdüründen Eurovision sunucularından biri olduğumu tebrik eden yazılı bir mesaj aldım. "Silvia Eurovision'a hoş geldiniz."

- Dört kadın Eurovision Şarkı Yarışmasına ev sahipliği yapacak ve birçok kişi bu fikre karşı önyargılı davranıyor. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Üç kadın, geçen sene RTP'nin 60 yıllık anısına denk gelen ulusal finali sunduk. Catarina ve ben ulusal finali sunduk ve Filomena Yeşil odada kaldı. Sunuculardan biri olacağımı bildiğimde, RTP'nin aynı şemayı tutmak istediğini varsaydım. Daniela iyi bir sürpriz oldu. 4 güçlü ve çok profesyonel kadınlar ve eminim birlikte harika bir gösteri yapacağız.



- Eurovision için hazırlıklar başladı mı?

Evet, en azından hazırlıklar başladı. Bildiğiniz gibi ben de yarı finallerin kura çekimini sunmaya davet edildim, bu da benim için Eurovision'da atılan ilk adımdı. Birçok Eurovision siteleri aksine, sunum yapanların hiçbiri kulis'te olmayacak. Sahnede Catarina Furtado ve Daniela Ruah ile birlikte olacağım ve Filomena Yeşil Oda'da olacak.

- Portekiz ilk kez Eurovision'u kazandı. Salvador Sobral’in zaferi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Salvador'un zaferi, sadece sanatçının değil, Avrupa'nın gözünde müthiş bir yolculuk yapan ve bugün daha çok merak ve ilgi uyandıran bir ülkenin üstesinden gelmenin sembolik değeri nedeniyle çok özel oldu. Ulusal kimliğimizin tanımından, Portekizli olma özelliğimiz, kültürümüzün zenginliği ve müziğimiz. Portekiz zaferler ve madalyalar kazanma zamanındadır ve bu Portekizce'yi teşvik etmektedir. Salvador'un bizim için yaptığı şey buydu, inanılmaz ve eşsiz tutumuyla gülümsemiştir.

- Eurovision Şarkı Yarışmasını daha önce takip ettiniz mi? Önceki yıllardan favorileriniz var mı?

Portekiz'de, ulusal final'in son sekiz programını sundum, burada Eurovision'da bizi temsil edecek şarkılar seçildi ve ben hep Eurovision'u izledim. Loreen'i 2012'de hit olan Euphoria ile vurguluyorum. 2016'da gerçekten Jamala'yı destekliyordum, en sevdiğim şarkı oldu, fakat şarkının zamanın politik bağlamında sahip olduğu güçlü mesaj yüzünden kazanmasının mümkün olduğuna inanmadım. Halkın ona oy verdiği için gerçekten mutluyum. Jamala'nın büyük önemi üzerine Salvador'un kazanılmasını görmek, Conchita Wurst'in 2014'te kazandığı büyük önemi olan Avusturya'nın kendisinde o kadar çok şey olduğuna inanmadığı gibi. Tercüman ve şarkı gerçekten muhteşemdi.

- Türkiye, 2013 yılından bu yana yarışmaya katılmıyor.  Türkiye'nin Eurovision tarihinde favorileri şarkılarınız var mı, Türkiye hakkında düşünceleriniz nedir?

Portekiz'in aksine, Türkiye 2003'te bir kez kazandı. İyi bir şovu nasıl hazırlayacağınızı biliyorsunuz ve bu yüzden yarışmaya döndüğünüzü bilmek harika. 2004'te Athena ile "For Real" ve 2012'de de 'Love me back' ile Can Bonomo'yla katıldığınızdan gerçekten çok keyif aldım, ancak örneğin 2010'da Manga'dan bir tane alıntı yapabilirim.

- Eurovision'un Türkiye'de büyük bir hayran kitlesi var. Muhtemelen, arenada birçok Türk bayraklarını dalgalanırken görme şansınız olacak. Takipçilerimize mesajınız var mı?

Hoşgeldiniz demeliyim! Türkiye'nin geri dönmesi çok iyi oldu! Yokluğunuzu hissettik! Ülkeniz gezilecek ülkeler listemde bulunmakta. Seni yakın bir zamanda görmeyi sabırsızlıkla bekliyeceğim.


Önümüzdeki hafta İsviçre temsilcisi Zibbz ile röportajımızı kaçırmayın!

Yorum Gönder

Designed by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates